وسهرت أنا المجروح شعر هاني الحداد

 وسهرت أنا المجروح


شعر هاني الحداد


وسهرت أنا المجروح

أبكي على حالي

آه من حبيب الروح

بالعشق كان مالي

القلب  داب  وإنكوا

والحب ضاع في الهوا

وصرت كلي جروح

والآها موالي

كاس الهوا الغدار

سقاني مر ونار

ورماني في متاها

أولها شوق كداب

وآخرها ويل وعذاب

وغلبت أنا معاها

وسهرت أنا المجروح

أبكي على حالي

آه من حبيب الروح

بالعشق كان مالي

القلب  داب  وإنكوا

والحب ضاع في الهوا

وصرت كلي جروح

والآها موالي

ظلمني حب القمر

ضيعلي عمري هدر

وسبني أآسي الويل

خلف في قلبي الألم

ولا باقي غير الندم

ودموع ع الخد سيل

وسهرت أنا المجروح

أبكي على حالي

آه من حبيب الروح

بالعشق كان مالي

القلب  داب  وإنكوا

والحب ضاع في الهوا

وصرت كلي جروح

والآها موالي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

قصيدة/ذكريات ورياح 💎 بقلم /طارق حسن السقا 💎

قصيدة/خاب فيك ظنى 💎 بقلم /طارق حسن السقا 💎

سهد وسهاد /راويه عقرباوي