ممكن تسبوني /بقلم منى شحاتة

 (ممكن تسبوني)....

     إنتو إيه ماتتعبوش ولابتزهوش ...ربي أرحمني من دي حياه..كل يوم فيلم جديد .. إيه ياجماعة دي كاتبة النهاردة عن الحب ..ليه كاتبه عن الحب ...هو الحب بس ليكو ... أما قلبي ده مالوش.....


     طول الوقت رغي وكلام ...هات وخد في ملام...وللاسف أنا فيه ماليش....

     غير أسئلة مابتنتهيش.....


     ليه كتبتي عن الحب .. إيه هو قلبك خلاص حب...طب أنا ماتحبينيش.....


     المصيبة أنه خيال ...

     من بعد خيبة لياكانت زمان لما مره قلبي مال.....

     لكن حظه ماأكتملش.....

     من ساعتها قلبي قفل وحلف مايتفتحش.....


    يوم لحد غيره تاني...حتي لومر بزماني أي حد ..ليا حب مش هيفتح أبدا لحد.....


     الكل غالي عليا بس ياريت تحسو بيا عارفة إنكم بتحبوني... بس ياريت تبقوا تسيبوني أصل أنا لحد منكم أنا منفعش.....


     أنا ست جواها نار اللي يقرب هيتحرق... مش هيدوق غير المرار.....


     للأسف دلوقت مافيش غير يادوب وهم وخيال سيبوني فيه أعيش.....


     هو حتي الخيال أتحرم منه كمان... يبقي حتي هو مافيش.....


     ممكن بقي ترحموني ...وتسيبوني ...فيه أعيش ....


     ممكن بقي نبقي أخوات وأنا هنسي كل اللي فات...وهبتدي معاكم لو تحبوا من جديد..وبعتذر للكل ...ياريت مني  ماتزعلوش.....

        أختكم في الله (مني شحاتة) ...

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

قصيدة/ذكريات ورياح 💎 بقلم /طارق حسن السقا 💎

قصيدة/خاب فيك ظنى 💎 بقلم /طارق حسن السقا 💎

سهد وسهاد /راويه عقرباوي