اصبر بس /بقلم مجدي المنصوري

 ،،،،،،،،،،،،، أُُصـــبر بــــس،،،،،،،،،،،،،،،

أصبر بس شويه يا عمرى

أصبر حبه الله يهديك

أنا مش غايب عليك براحتى

انا مشتاك لتراب رجليك

اوعى تفكر انو بكيفى

أنا والله مشتاق ليك

مستنى اللحظه أشوفك فيها

واهديك روحى ملك ايديك

مستنى اللحظه أعيش وياك

و أشوف الفرح كمان فى عنيك

عمر الدنيا ماتضحك ليا

إلا لما بروحى و بعمرى أهديك


ليه بتقول أنا كداب

وانت ف قلبى أغلى كتاب

أرسم صورتك ليل نهار

على الرمل و ع التراب

و لما أوصل رسم عيونك

أعمل ليها ألف حساب

لأن عيونك فيها ألغاز

ونكتب فيها ألف كتاب

بروحى وعمرى أنا أهديك

قولى يا عمرى إيه يراضيك

أوعى تفكر إنى بألف

كلام م القلب وطالع ليك

"""""""""""""""""""""""""""""""

          كلمات /مجدى المنصورى

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

قدساه أبشري كلمات الشاعر محمد عبد العزيز

تبعتها /الهادي عباس

بالروح بالدم نفديك يافلسطين / عاطف محمود